kilittaşı


gözlerini kapamış
ağaç dallarının gölgelerine bakıp
savrulup duruyordum
bir anıdan
başka bir anıya

yarına
birkaç saniye kala

dünden kalabilir
bir cümlenin yarısı
mesela


uyudun mu
uyudum mu
bir çocuk vardı
adı dilimin ucunda

sana söylesem
hemen söylerdin adını

önemli bir yeri vardı hayatında

kapının zili çaldı
anımsamaya 
birkaç harf
kala

kapıyı açtım

kapattım sonra

ne çok kapı var
insanın hayatında

açıp da kapayamadığımız
kapayıp da
bir daha açamadığımız

mum alevinden yapılma
eskilerden kalma
çoktan unutulmuş 
bir duyguyla
pencereden baktım
birazdan duracak yağmura

birazdan daha yukarı baksam
karanlıkta bir delik gibi duran
dolunaya


su birikintisi 
ya da okyanus olmaya
birkaç damla kala

çıksa bir dert
çıkmasa bir dert
buruşturup attığın
piyango bileti

o son rakam

o son numara


uyudun mu
uyudum mu
bir çocuk vardı
adı dilimin ucunda

sana söylesem
hemen söylerdin adını

önemli bir yeri vardı hayatında

eksiklerimizle başlasak
eksikliklerimizle
ilginç bir şeyler anlatsam sana mesela

gül yaprağında saklanırmış eskiden
unutmaya kıyamadığımız
anlar

kuruyan güller
bu yüzden değerlidir
hayatımızda

uyanır gibi uyuyabilir
hiç uyumamış gibi
kalkabilir

yatak döşek yorgan
mırmır kıvrılabilir

bir köşede
düşünmekten yorulup
sızabilir
insan

son numaranı göstermek için
şapkana sıkışmış
obez bir tavşanı çıkarmak için
kan ter içinde
bir türlü uyanamadığın
kıpkızıl 
korkunç 
bir rüya

uyudun mu
uyudum mu
bir çocuk vardı
adı dilimin ucunda

sana söylesem
hemen söylerdin adını

önemli bir yeri vardı hayatında











Comments

Popular Posts